5 Tips om je metabeschrijving zo goed mogelijk in te vullen

5 Tips om je metabeschrijving zo goed mogelijk in te vullen

Het gebruik van een metabeschrijving (metadescription) zorgt ervoor dat je eenvoudig te herkennen bent in een zoekmachine. Het is de tekst die onder je website staat na een bijvoorbeeld een Google ‘search’. Je metabeschrijving is een pitch. Je verleidt mensen om je pagina te bezoeken door de nieuwsgierigheid van mensen te prikkelen en te focussen op een voordeel.

Creatiemarkt heeft een eigen huisstijl als het gaat om onze metabeschrijving. Deze is bij ons als volgt:

Creatiemarkt | Het platform voor unieke producten op het gebied van design en hergebruik ☆ Een wereld aan lokaal talent ☆ Shop unieke producten!

Hier geven we je 5 tips om je metabeschrijving zo goed mogelijk in te vullen.

  • 1. Je metabeschrijving mag maximaal 156 tekens bevatten. Iets meer dan op Twitter dus.
  • 2. We raden je aan om op Creatiemarkt het volgende icoontje te gebruiken omdat deze deel uitmaakt van onze huisstijl: ☆
  • 3. Je kunt in de volgende tool de metabeschrijving invullen bij description en dan zie je daaronder hoe deze toont in Google: http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html
  • 4. Als je de pagina wilt laten scoren in Google, gebruik je het zoekwoord éénmaal in begin van de titel en éénmaal in de metabeschrijving. Gebruik daarnaast een synoniem, meervoud/enkelvoud vorm of andere variatie in de metabeschrijving.
  • 5. Trek de zoeker je website in. Doe dit dwingend. Gebruik bij voorkeur een imperatief in de laatste zin van je metabeschrijving. Bijvoorbeeld: “Profiteer direct van…” of “Bekijk het complete aanbod van…”

Succes met het invullen van je metabeschrijving! Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *